У межах всеукраїнського фестивалю «STEM-весна 2024» у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького з 22 квітня розпочався «STEM-тиждень».

23 квітня кафедра початкової освіти організувала та провела відкритий захід під назвою «Техно-педагогіка: вступ до інженерії та робототехніки для початкової школи».
Спікери заходу Тетяна Зорочкіна, Валентина Мовчан, Дарина Здір та Аліна Федоренко ознайомили майбутніх учителів початкових класів з основним напрямком стем-освіти — інженерією. Студенти мали можливість розвивати творчі та практичні навички через розв’язання реальних інженерних завдань, використовувати різноманітні матеріали для створення прототипів та моделей, працювати у команді, співпрацювати та шукати інноваційні рішення для складних проблем.

Завідувач кафедри Тетяна Зорочкіна залучила студентів до створення стем-проєктів у початковій школі. Одним із них був інженерний проєкт із телескопічним механізмом «Метелик». Для його виготовлення знадобилися 2 коктейльні соломинки, картон, скотч та ножиці. Друге інженерне завдання полягало у створенні з обмеженої кількості матеріалів конструкції, яка б витримала тенісний мʼячик.

Під керівництвом доцентки Валентини Мовчан студентки проєкували пришкільний дитячий майданчик із застосуванням LEGO-конструктора. Такий вид конструювання становить єдність винахідницької, художньої, проєктної і практико-орієнтованої діяльностей та сприяє формуванню творчої гармонійної особистості, яка володіє основами дизайнерського мислення. STEM-проєкти інтегрують основні види творчої діяльності: продукування ідей, реалізацію їх у готовому виробі, художнє оформлення тощо. LEGO-конструювання базується на актуалізації знань із гуманітарних, природничо-математичних наук та практичної діяльності.

Викладачка Дарина Здір представила можливості застосування навчальних роботів mBot2, Quincy, mTiny, Interactive Coding Robot UARO в освітньому процесі початкової школи. Освітня робототехніка — міжпредметний напрям навчання учнів, у процесі якого інтегруються знання зі STEM-предметів, кібернетики, мехатроніки та інформатики. Вона забезпечує розвиток в учнів логічного, алгоритмічного та креативного мислення, інформаційної культури, пам’яті, уваги, формування навичок роботи з технічними пристроями та умінь практичного вирішення актуальних інженерно-технічних проблем.

Студентка 4 курсу спеціальності «Початкова освіта» ознайомила студентів з елементами електротехніки. Електротехніка — це галузь науки та техніки, яка вивчає процеси генерації, передачі, перетворення та використання електричної енергії. Вона може бути захопливою темою для дітей у початковій школі. На сьогоднішньому заході студенти 2-го курсу спеціальності 013 «Початкова освіта» створили прості електричні кола за допомогою конструктора ZNATOK. Електронний конструктор дозволяє зібрати різні схеми: сигналізація, радіоприймач, вентилятор, музичний дзвінок, імітатор звуків, автоматичний освітлювач тощо. Такий конструктор можна використовувати для отримання молодшими школярами основних знань в електроніці, електротехніці, властивостях електрики. Також конструктор тренує моторику та пам'ять, розвиває уяву.

 

ННІ педагогічної світи, соціальної роботи і мистецтва